Miesto dviračiai

Geriausios miesto dviračių dalinimosi sistemos skirtinguose kraštuose

Iki 2014 metų rugpjūčio pabaigos pasaulyje buvo apie 600 miestų 49 šalyse, kurie pas save turi įsirengę miesto dviračių dalinimosi sistemas. Ne išimtis yra Lietuvos sostinė – Vilnius, kurioje tokia sistema pradėjo veikti 2013-iais. Per pastaruosius trejus metus tokių sistemų padaugėjo kone dvigubai. Kiekviena šalis bei kiekvienas miestas turi individualią sistemą, o kuri iš jų yra pati geriausia?
Visų pirma, norint turėti puikią miesto dviračių dalinimosi sistemą, būtina atitikti kelis reikalavimus: 1) daug stotelių, kurios būti išdėstytos kažkur 300 metrų atstumu ; 2) Tūkstančiui gyventojų turėtų tekti apie 30 dviračių ; 3) Patvarus ir su tinkama įranga miesto dviratis, kuris apsaugotų nuo vagysčių ; 4) Lengvo naudojimo stovėjimo ir mokėjimo sistema.
Trečia vieta: Lionas
Sistema paleista: 2005
Dydis: 345 stotelės ir 4 000 dviračių
Kaina: $2 dienai / $33 metams
Tai pirmoji moderni sistema Prancūzijoje su lustinėmis kortelėmis bei GPS sekimu. Pirmosios 30 minučių miesto dviračiu yra nemokamos visiems, o visas kitas laikas mokamas pagal tarifus. Tai buvo pavyzdys nemažai daliai Europos miestų. Panašus modelis vyrauja ir Vilniuje.
Antra vieta: Barselona
Sistema paleista: 2007
Dydis: 420 stotelių ir 6 000 dviračių
Kaina: $63 dienai
Ši programa Katalonijos sostinėje išsiplėtojo kaip gaisras. Per metus ši sistema išsiplėtė net keturis kartus, o nemaža dalis Ispanijos miestų pradėjo ją kopijuoti. Naudotis sistema gali tik miesto gyventojai. Turistai tokios galimybės neturi. Be to, bilietas perkamas bent jau vieneriems metams. Šiuo metu Ispanijoje yra 132 tokios sistemos – daugiausiai pasaulyje.
Pirma vieta: Hangdžou
Sistema paleista: 2008
Dydis: 2 965 stotelių ir 69 750 dviračiai
Kaina: $33 depozitas ir $0,15 valandai
Šis 6,2 milijono gyventojų turintis miestas veikiausiai turi geriausią miesto dviračių dalinimosi sistemą pasaulyje. Nors ji nėra didžiausia, tačiau yra dažniausiai naudojama. Taip yra dėl to, jog viena kortelė duoda priėjimą visam viešajam transportui: dviračiams, metro, taksi, keltams ir autobusams. Šia sistema naudotis gali tiek miesto gyventojai, tiek svečiai. Tam paprasčiausiai reikia įdėti 33 dolerių depozitą. Planuojama, kad iki 2020-ųjų Hangdžou mieste bus iki 175 tūkst. miesto dviračių.